Om du har hämtat den senaste upplagan av Vogue, ja det skulle vara det så viktiga septembernumret, du har förmodligen sett det fantastiska reklamuppslaget med vår alldeles egna Jane Iredale. Vi är så exalterade! För ett par månader sedan åkte Jane till New York City för en fotografering med den världsberömda fotografen Norman Jean Roy. Upplevelsen var en gång i livet. De Vogue Creative Studio designade en fantasi som fångade andan och filosofin bakom jane iredale varumärke och den inspirerande miljön där Jane själv föreställer, drömmer och skapar det fantastiska smink vi använder varje dag. Jag satte mig ner med en av tjejerna på vårt kontor som var på fotograferingen och fick detaljer om denna otroliga upplevelse. För att få en inblick bakom kulisserna, se till att se videon i slutet av det här inlägget. Jane och jane iredalelaget anlände till fotograferingen tidigt på morgonen, men Vogue det kreativa teamet hade redan satt upp i några timmar. Setet var specialbyggt med gamla fönsterpaneler från Paris och hyllorna byggdes in i den samma morgon. Jane gick direkt till hår och smink där hon tillbringade de kommande timmarna med att bli bortskämd och putsad från topp till tå (vår hårt arbetande Jane förtjänar detta!). Hennes makeup hölls neutral för att framhäva Janes naturliga skönhet utan att konkurrera med de mättade färgerna som omger henne. Makeupartisten Romy Soleimani använde några av Janes favoritprodukter för att skapa sin look. Så här kan du återskapa det:
- Applicera en liten mängd Glow Time BB Cream på hela ansiktet genom att lägga lite på var och en av dina fingertoppar och sedan försiktigt klappa in den tills den är väl blandad; Jane har på sig BB5.
- Applicera PurePressed Base Mineral Foundation med Handi Brush och spraya med POMMISST Hydration Spray; Jane har på sig Varma Sienna.
- Använd Sculpting Brush, applicera Citron Lock Primer på hela ögonlocket i cirkulära rörelser. Detta hjälper till att neutralisera eventuell rodnad på dina ögonlock och även att hålla din ögonmakeup hållbar hela dagen.
- Applicera sedan den ljusaste nyansen av Trippel konjak PurePressed Eye Shadow Trippel till hela ögonlocket och ögonbrynsbenet med Deluxe Shader Brush.
- Applicera medium nyans av Trippel konjak PurePressed Eye Shadow på ditt ögonlock.
- Använd Crease Brush och applicera den mörkaste nyansen av Trippel konjak PurePressed Eye Shadow till ditt veck och den yttre ögonvrån.
- Fodra din övre fransrad med Mörk topas Mystikol med Angle Liner/Brow Brush.
- Applicera några Faux Lashes på den yttre delen av din fransrad. Klicka här för ett blogginlägg om hur man applicerar falska fransar.
- Avsluta med PureLash Lengthening Mascara i Brun svart.
- Jane har på sig Blond Bitty Brow kit att fylla i och hjälpa till att forma hennes ögonbryn. För bra tips om hur du får de perfekta brynen, klicka här.
- Applicera PurePressed Blush i Ren honung till bara äpplena på dina kinder med White Fan Brush.
- Avsluta looken genom att fodra dina läppar med Krydda Läpppenna. För fylligare läppar linje precis på utsidan av din naturliga läpplinje.
- Fyll i dina läppar med PureGloss Lip Gloss in Ismocka.
Efter hår och smink togs Jane till garderoben. Garderobstylisten Deborah Afshani drog några vackra klänningar som Jane skulle prova. Först valde Jane en klänning som var mjukt guldgul, du kan se henne bära den i videon bakom kulisserna. Men när hon väl tog sin plats i den vackra uppsättningen var Jane och klänningen förlorade. Hon bestämde sig för att hon behövde en äkta färg och valde en underbar klänning från Max Mara i en livlig korallfärg. Jane dras naturligt till den här färgen, så det var passande att hon bar den för henne Vogue skjuta. När det kom till skor var Jane i konflikt. Hon ville så gärna välja komforten med sina egna skor med hanterbar klack. Detta var dock fantasiland, och det fanns så många fantastiska skor att välja mellan! Äntligen valde hon de fantastiska Christian Louboutin-pumparna du ser titta fram under bordet. Vem kan argumentera emot att bära sådana, har jag rätt!? Speciellt om du sitter ner! Norman Jean Roy, som Jane älskade att arbeta med, sköt bara i cirka 20 minuter innan laget bröt för lunch. De njöt av hälsosam, lokal mat, inklusive en utsökt rödbetssallad med getost. Sedan fortsatte de i ytterligare 20 minuter och det var en inpackning! Det tog timmar att sätta upp, men bara cirka 30 minuter att bryta uppsättningen. Teamet kl Vogueär absolut bäst på vad de gör. Jane var så imponerad av hur dagen gick och hur teamet arbetade tillsammans för att se till att fotograferingen gick av stapeln. Hon sa,
”Jag tog med mig två perspektiv till upplevelsen. Det ena var ögat hos någon som stått bakom kameran som proffs i många år, det andra från en stjärnslagen människa. Som proffs var jag så imponerad av den sömlösa naturen av de olika avdelningarnas lagarbete, ljussättning, scenografi, smink, hår, garderob och så förstås den otroliga fotografen själv, Norman Jean Roy, som var nådig, inkluderande och lugn – egenskaper som jag tycker alltid får ut det bästa av människor. Som en stjärnslagen människa blev jag praktiskt taget förvirrad när jag träffade Norman Jean och var så rädd att han skulle behöva arbeta riktigt hårt för att få det han ville ha från mig. Men han fick mig att känna mig så delaktig. från laget att jag bara slutade oroa mig och log mot kameran. Han lärde mig också några röda mattan-trick som jag kommer att använda bra. När han sa: ”Vi har det. Det är en inpackning”, kände jag som om en härlig fest var över och jag önskade att vi kunde göra om allt igen.”
Så här var det på uppsättningen: https://www.youtube.com/watch?v=iaZSt08JKC0
För mer om Janes erfarenhet,och för att ladda ner musikspellistan från inspelningen, besök vår Vogue Photo Shoot-sida på janeiredale.com.
Jag hoppas att ni är lika exalterade över detta som vi! Om du får en chans att ta en titt på septembernumret av Vogue snälla låt oss veta dina tankar om Janes inlägg!